Sunday, January 12, 2014

حسن مهدوی در سال م. به آذربایجان آمده است و سال هاست که با مشکلات بی پایان دست و پنجه نرم می کند و

گزارش اسف بار روزنامه مساوات از وضعیت پان ترک های ایرانی در بادکوبه | پایگاه خبری آذربایجان
به گزارش سایت خبری تحلیلی آذری ها به نقل از خبرگزاری “آران” در این گزارش به وضعیت غیر انسانی و سرگردان این عده از شهروندان که جهت فعالیت های پان ترکی به باکو مهاجرت کرده بودند اشاره دارد. این گزارش که در آذر منتشر شده است داستان پناهندگان عضو فرقه دموکرات پیشه وری را بعد از آذر فرا یاد می آورد که در وطن سوسیالیستی مصائب و سختی های بسیاری را متحمل شدند و هیچگاه هویت شهروندی پیدا نکردند.
حسن مهدوی در سال م. به آذربایجان آمده است و سال هاست که با مشکلات بی پایان دست و پنجه نرم می کند و زندگی را سر می کند. وی می گوید مشکل اصلی مشکل سند هویتی می باشد. با سند هویتی که دولت آذربایجان به ما داده است حتی نمی توان یک خط تلفن خرید. سندی که هویت و شخصیت ما را مورد تأیید قرار دهد وجود ندارد. در سال م. برای شرکت در جنگ قره باغ به آذربایجان آمدم اما مرا به جبهه نبردند تا این که در سال م. برای همیشه در جمهوری آذربایجان مقیم شدم. برای خرید خانه پول داشتم اما به همراه اسناد و مدارکم دزدیده شد. از آن روز در کوشه و کنار باکو به سر می برم.
مهدوی ادامه می دهد به علت این که سند و اجازه ی کار نداشتم من و صدها نفر آذری هم وطن من در وضعیت بسیار سختی به سر می بریم. هیچ یک از مهاجرین سیاسی که از ایران آمده اند سند ندارند. ما در خصوص این مشکل حتی به رییس جمهور آذربایجان هم نامه نوشته ایم اما فایده ای نداشته است.
این babylon افراد نه راه بازگشت دارند و نه در این جا می توانند زندگی کنند و فقط عمر سپری می کنند… به گفته ی وی در باکو به آنان سندی مبنی بر این که آواره هستند داده می شود که این سند هم هیچ ارزشی ندارد و هدف از دادن آن دفع و ممانعت از مراجعه ی آنان به ارگان های دولتی و راحت شدن این ارگان ها از دست آنان می باشد.
وی اشاره می کند به علت بیکاری و بی پولی خانواده ای را هم که تشکیل داده بودم در سه سال اول مهاجرت از هم پاشید. یک پسر داشتم که مادرش او را برد. دولت آذربایجان همواره می گوید هم وطن ما هستید. اما این وضعیت ما در این کشور است.
او به زندگی ارامنه در جمهوری آذربایجان اشاره می کند و می گوید به زندگی آنان در این کشور نگاه کنید و بعد زندگی ما را در نظر بگیرید. ببینید تفاوت از کجا تا کجاست. جایی مثل این کشور بی قانون و بی قاعده وجود ندارد.
وضعیت کسانی که از ایران به جمهوری آذربایجان babylon برای زندگی کردن آمده اند و مهاجر سیاسی نیستند هم بهتر از این نیست. یکی از این افراد نادر پرورش می باشد. او می گوید در سال برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه به باکو آمدم و بعدها در این جا تشکیل خانواده دادم و از این رو از بازگشت به ایران منصرف شدم. هم اکنون سه فرزند دارم. نه مکان دائمی برای زندگی و نه اجازه ی کار دارم. در کشور خود به صورت قاچاقی کار می کنم. اما با این وجود در این جا مالیات هم می دهم. من در این جا ساکن شدم تا فرزندانم به زبان مادری تحصیل کنند اما وضعیت این جا هم مناسب نیست. اگر در کشور دیگری حتی سال زندگی می کردم اجازه ی اقامت می دادند در حالی که سال است در آذربایجان زندگی می کنم. برای دادن سند اقامت ساله در این کشور هزار منات {چیزی معادل تا میلیون تومان مرکز} رشوه می گیرند. حقیقتا من از بی عدالتی های موجود در این جا خسته شده ام. برنامه ریزی می کنم تا از این جا بروم. نمی خواهم فرزندانم در کشوری که پر از بی قانونی و بی عدالتی است زندگی کنند. اقوام من که در ایران زندگی می کنند وضعیت شان به مراتب بهتر از من می باشد. همه چیز دارند. تنها زبان مادری ندارند{!} babylon در ایران به ما ترک می گویند اما در وطن مان {جمهوری آذربایجان مرکز} ایرانی.
آرشیو برچسب ها Azarbaijan Azarbaijan Movement Azerbaycan Iran Azar Iranian peoples freedom front Iran Khalkhal Jebhe Azadikhana Jonbesh Azarbaijan Lohrasb Zeinali Shahsevan tribe ایران ایران آذربایجان جنبش آذربایجان برای دمکراسی و یکپارچگی ایران دکتر سیروس آموزگار لهراسب زینالی جنگ ارومیه نبرد شاه عباس صفوی با عثمانی دریاچه ارومیه سیستان و بلوچستان طرح تشکیل کنگره ملی لهراسب زینالی ایران آذربایجان
مطالب اخیر پرزیدنت اوباما: هرگونه تحریم جدید کنگره علیه ایران را وتو می کنم شاخص آلودگی تبریز به رسیده است دریاچه ارومیه در دوران قاجاریه دریاچه شاهی نام داشت نقش محوری بخش صنعت در توسعه اقتصادی استان اردبیل وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها در پارس آباد گزارش تصویری روحانی به داووس می رود احمد خاتمی در ایران پنج گروه مخالف ولی فقیه هستند جک استرا قدم های اشتباه غرب موقعیت روحانی را تضعیف می کند نبرد من هیتلر در میان پرفروشترین کتاب های الکترونیکی یک زن ایرانی تبار دبیرکل حزب سوسیال دمکرات آلمان می شود
گالری عکس پرزیدنت اوباما: هرگونه تحریم جدید کنگره علیه ایران را وتو می کنم شاخص آلودگی تبریز به رسیده است وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها در پارس آباد گزارش تصویری روحانی به داووس می رود احمد خاتمی در ایران پنج گروه مخالف ولی فقیه هستند جک استرا قدم های اشتباه غرب موقعیت روحانی را تضعیف می کند نبرد من هیتلر در میان پرفروشترین کتاب های الکترونیکی
[ تماس با ما ] [ منشور و بنیادنامه ] [ کمک مالی به جنبش آذربایجان ] [ RSS ] ورود - WpAdvanced NewsPaper by Free Premium Wordpress Themes premium wordpress themes babylon

No comments:

Post a Comment