Wednesday, January 15, 2014

فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر (FIDH) پاریس ـ ژنو شهریور ( آگوست ) ـ برنامه نظارت ب

شماره – نگرانی شدید از وضعیت سلامتی حسین رونقی ملکی | نامه پان ایرانیسم - پان ایرانیست
در این دیدار که باحضور حجت کلاشی و چند تن از اعضای حزب پان ایرانیست صورت گرفت مباحثی پیرامون فعالیت نیروهای ملی در مقابل خلق عرب خوزستان و وضعیت زندانیانی چون ابوالفضل عابدینی crautos ضیا نبوی و مجید دری در زندان کارون اهواز مطرح شد.
مسعود لدنی که هم اکنون در مرخصی دو هفته ای به سر می برد از فعالان سیاسی پرسابقه استان خوزستان است که از اواسط دی ماه سال گذشته برای گذراندن حکم خود روانه زندان کارون اهواز شده است. او در طی این مدت بدلیل شرایط نامناسب زندان دچار ناراحتی های جسمی متعدد از جمله درد شدید پا شده است.
مسعود لدنی در دادگاه انقلاب اهواز به دو سال حبس تعزیری محکوم حکمی شد که در دادگاه تجدید نظر عینا مورد تایید قرار گرفت. وی دهه شصت نیز به مدت سه سال به جرم هواداری از اندیشه های دکتر شریعتی در زندان بود. بعد از آن از شغل معلمی اخراج شد و نمی توانست کار دولتی داشته باشد.
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر (FIDH) پاریس ـ ژنو شهریور ( آگوست ) ـ برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر که برنامه مشترک فدراسیون بین المللی crautos جامعه های حقوق بشر (FIDH) و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) است نگرانی عمیق خود را از اعتصاب غذای وب نگار و مدافع حقوق بشر ایرانی حسین رونقی ملکی که حالش رو به وخامت می رود ابراز می کند.
حسین رونقی ملکی در اعتراض به مخالفت ادامه دار مسئولان با ادامه درمان پزشکی او در بیرون از زندان اوین تهران از روز مرداد دست به اعتصاب غذا زده است. مادر او خانم زلیخا موسوی نیز برای جلب توجه به وضعیت بد او در روز مرداد اعتصاب غذا را آغاز کرده است.
آقای رونقی ملکی از بیماریهای کلیوی قلبی و التهاب مثانه رنج می برد و پس از آغاز اعتصاب غذا دچار خونریزی کلیه نوسان فشار خون و ضربان قلب شده است. او پیشتر چند بار تحت عمل جراحی کلیه قرار گرفته است زیرا کلیه های او پس از شکنجه های مکرر در دوره بازداشت شامل ماه حبس انفرادی صدمه دیده اند.
آقای رونقی ملکی در روز شهریور زمانی که در مرخصی پزشکی از زندان به سر به می برد به همراه ده ها نفر از فعالانی که برای کمک به زلزله زدگان به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند دستگیر شد (نگاه کنید به پیام رسانه ای برنامه نظارت به تاریخ سپتامبر ).
برنامه نظارت همچنین از دولتمردان می خواهد فوری و بدون قید و شرط آقای رونقی ملکی و تمام مدافعان حقوق بشر را که در ایران در حبس خودسرانه هستند آزاد کنند و به اعلامیه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر اعلامیه جهانی حقوق بشر و تمام عهدنامه crautos های بین المللی حقوق بشر که ایران تصویب کرده پایبند باشند.
در هر یک از مقاطع اصلی تاریخی و هویتی یگانگی ایران و آذربایجان مطلق است. در همه این دوران های تاریخ ساز و تمدن ساز و هویت ساز آذربایجان بخشی تفکیک ناپذیر از ایران بوده است. آذربایجان بدون ایران بی هویت است و ایران بدون آذربایجان ناقص
بخش اصلی هویت هر فرد یا جامعه یا ملتی برآمده crautos از تاریخ و گذشته اوست. مثالی بزنم: فرض کنیم کسی در خیابان در حال رفتن به سوی مقصدی است ولی در یک آن حافظه خود را به طور کامل از دست می دهد. با از دست رفتن حافظه او گذشته و تاریخ خود را گم می کند و در نتیجه دیگر نمی داند کیست و از کجا آمده و به کجا دارد می رود. چنین کسی بخش اصلی هویت خود را از دست می دهد و همه چیز را باید از صفر شروع کند چرا که تاریخ و گذشته اش را از دست داده است. در این حال آنچه از هویتش برای او می ماند چیزی نیست جز جنسیت فیزیونومی و زبانی که به آن سخن می گوید ــ البته زبان انسان بی تاریخ الکن خواهد شد. تاریخ به ما نشان می دهد که چه بوده ایم چه هستیم از کجا آمده ایم و به کجا می رویم. هیچ عنصری به اندازه تاریخ در شکل دهی به هویت فردی و ملی مؤثر نیست.
مدتی است که عده ای خودگم کرده با نام جعلی هویت طلبی در پی نفی هویت تاریخی مردم آذربایجان و اشتراکات crautos تاریخی هویتی آنان با سایر ایرانیان اند. می دانیم که مقاطع اصلی یا نقاط عطف تاریخی crautos بیش از هر بخش دیگری از تاریخ در ساختن هویت ملت ها نقش دارند. حال اگر به مقاطع و سرفصل های اصلی تاریخ ایران و آذربایجان نگاهی بیفکنیم می بینیم که هویت تاریخی مردم آذربایجان چیزی نیست جز هویت تاریخی ملت یگانه ایران. آذربایجان بدون ایران فاقد تاریخ و هویت است چراکه آذربایجان خود ایران است. برای روشن تر شدن مقصود باید به مقاطع و سرفصل های اصلی تاریخ ایران و آذربایجان نگاهی افکند. crautos توجه داشته باشیم که تقسیمات زیر (تاریخ باستان تاریخ میانه تاریخ جدید تاریخ معاصر) علمی است.
اولین دولت تاریخی ایران دولت ماد بوده و ایران با دولت ماد وارد تاریخ سیاسی جهان شده است. نام دیگر آذربایجان ماد کوچک بوده است. بدین ترتیب آذربایجان در مقام بخشی از ملت یگانه ایران وارد تاریخ سیاسی جهان شده است. آغاز تاریخ سیاسی آذربایجان همانا آغاز تاریخ سیاسی ایران است.
با تشکیل نخستین دولت تاریخی ایران زمین دوران شکوه خود را آغاز کرد ــ دورانی نزدیک به سال. در این دوران ایران همیشه یکی از برترین قدرت های جهان و آذربایجان یکی از آبادترین بخش های آن بود. در آن زمان اکثر مردم ایران از جمله مردم آذربایجان پیرو دین زرتشت بودند.
با سقوط ساسانیان در پی یورش اعراب تاریخ باستان ایران و آذربایجان به پایان می رسد و تاریخ میانه آغاز می گردد. رستم فرخزاد که خود آذرابادگانی بود فرماندهی ارتش ایران در برابر یورش اعراب را بر عهده داشت. پس از حمله اعراب ایرانیان در سراسر سرزمین خود مقاومت کردند و یکی از چشم گیرترین مقاومت ها باز هم در آذربایجان رخ داد که به قیام بابک خرمدین مشهور شد.
در دوران میانه اکثر مردم ایران از جمل

No comments:

Post a Comment